اشک طوفانی

همه چی از همه جا

اشک طوفانی

همه چی از همه جا

پدر اس ام اس

بابای پیامک ها ست ها از دست ندین حداقل واسه اطلاعات عمومی تون خوبه

پدر پیامک یا همان "ماتی ماکونن"، یک مهندس فنلاندی بود که در سال 1984 در یک پیتزافروشی در کپنهاگ، وقتی برای شرکت در کنفرانسی در مورد آینده ارتباطات موبایلی به دانمارک آمده بود، ایده سرویس پیام‌رسانی برای گوشی‌های دیجیتال GSM به ذهنش خطور کرد اما متأسفانه او هرگز برای این کار پیشگامانه دستمزدی دریافت نکرد، زیرا حق امتیاز این ایده را به ثبت نرسانده بود.

در سال 1992 شرکت نوکیا 1011، یکی از اولین گوشی‌های موبایل با شکل ساده (Candy Bar)، تنها امکان 60 دقیقه مکالمه به کاربر می‌داد و حافظه این گوشی فقط برای ذخیره 99 شماره مخاطب کافی بود و یک صفحه‌نمایش کوچک سیاه و سفید داشت. درست یک سال بعد از طرح ایده ماتی ماکونن، فرمت 160 کاراکتری توسط محققی در زمینه ارتباطات به نام فریدهام هیلبرند تعیین شد. او در حالی که سعی می‌کرد این فناوری را استاندارد کند و به تلفن‌های همراه امکان انتقال و نمایش پیام‌ها را بدهد، متوجه شد که میانگین جملات یا سوالات تنها به 160 کاراکتر نیاز دارد.

اولین پیامک 20 سال پیش ارسال شد

می‌توان گفت که اولین پیامک در سال 1992 توسط بریت نیل پاپ‌وُورس به مدیر اپراتور وُدافون، ریچارد جرویس در مهمانی کارمندان در شب کریسمس ارسال شد که متن آن این بود: “کریسمس مبارک”. پاپ‌وورس سرویس ارسال پیام کوتاه یا همان پیامک را از کامپیوتر محل کار خود به یک گوشی موبایل اوربیتل 901 ارسال کرده بود!

نظرات 1 + ارسال نظر
هنگامه جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:09

من از اول که به دنیا اومدم همه چیز رو میدونستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد